Amb motiu de les festes de Nadal i que són dies en els que tots ens sentim més emotius, més propers i més tendres, les infermeres d’Althaia volem donar les gràcies per tots els agraïments que hem rebut dels pacients ingressats en aquest any que ja s’acaba. Han estat un total de 77 agraïments a tot Althaia i 31 al servei d’infermeria, que correspon a un 40%. També hem de dir que moltes vegades els agraïments ens vénen amb altres formats que no són una carta: caramels, bombons, galetes, flors i fins i tot un somriure, una paraula tendre, una mirada de pau. Tots els agraïments són benvinguts i ens fan sentir satisfetes, de la nostra feina que fem cada dia i de la nostra professió.
La paraula agraïment neix etiològicament de la paraula agrair, del llatí gratiire, derivat de gratus ‘agraït’ i gratia ‘agraïment’; en el català antic la primera font de grair és del S. XIII. Agraïr vol dir correspondre amb gratitud i gratitud és un sentiment afectuós que hom té envers el qui li ha fet un bé, un servei, un favor. Agrair és donar les gràcies i gràcia prové de la paraula llatina gratia. Gràcia és allò que plau i atreu en les actituds, en les maneres, en l’enraonar d’algú. Qualitat que fa agradable algú o alguna cosa, allò que, en algú o alguna cosa satisfà per la naturalitat, l’espontaneïtat, la facilitat, la fluïdesa, la congruïtat, etc., no per la força, la potència o la sublimitat.
A Althaia les infermeres ens basem en el model de cures de necessitats (Virginia Henderson), aquest model de cures és considerat de tendència humanista i de suplència i ajuda. És una teoria en la que es veu exposat el paradigma de la integració. Les cures integrals.
La infermeria d’Althaia no sols atenem les necessitats bàsiques dels pacients, sinó també tot el que pot influir de l’entorn en la salut d’aquest, tant aspectes psicològics, espirituals com socials. Entenem al pacient d’una manera integral, i donem les nostres cures d’una forma integral.
Quan rebem un agraïment ens sentim orgulloses de la nostra feina, això ens fa créixer com a professionals i ens dóna força per continuar amb la nostra tasca, que moltes vegades es fa feixuga per l’elevada càrrega assistencial i els esforços no recompensats, perquè el desenllaç d’algunes malalties és inevitablement negatiu.
Ens agraden molt els agraïments i per aquest motiu volem agraïr tots els que hem rebut aquest any 2016.
MOLTES GRÀCIES
Judith Casellas de Miguel